Ambulante begeleiding van Gezin en Ik bestaat uit een intakegesprek, een bespreking van het behandelplan en daarna een aantal sessies, waarin wij ons richten op jouw hulpvraag. De duur en kosten van een behandeltraject zijn heel persoonlijk. Waar je rekening mee kunt houden zijn de kosten van het intakegesprek en bespreking van het behandelplan.

Werkwijze
Om inzicht te krijgen in jouw hulpvraag wordt gewerkt aan de hand van een intakeformulier. Het invullen doe je thuis en het intakeformulier stuur je minimaal een week voor het coachingsgesprek in (digitaal of per post). Een consult kan plaatsvinden op iedere gewenste locatie. Je bent vrij om te kiezen, aangezien coaching maatwerk is en je het beste resultaat boekt wanneer je je prettig voelt.
Tijdens het eerste consult bespreken we het intakeformulier en formuleren we de hulpvraag. Naar aanleiding van deze hulpvraag wordt het behandelplan en een daarbij behorend kostenplaatje geformuleerd, wat besproken wordt in een tweede gesprek. Naar aanleiding van dit gesprek kan de coaching starten.

Jeugdbreincoach
Sinds november 2018 ben ik ook aangesloten bij de Jeugd Breincoaches, opgeleid door ‘wegwijs counseling en coaching’. Als jeugdbreincoach richt ik mij op de executieve functies en de mogelijkheden van ieder kind. Coaching vanuit succeservaringen is voor mij heel belangrijk.

Vooral bij leerlingen met ASS, AD(H)D, hoogbegaafdheid en dyslexie zijn er soms grote uitdagingen op school met het werkgeheugen, plannen, automatiseren en concentreren. Maar zeker ook veel andere leerlingen zijn gebaat bij het regelmatig doen van oefeningen die de executieve functies versterken en de lateralisatie bevorderen.

Jeugdbreincoaching: ter verbetering van het leerproces, eigenaarschap, zelfstandigheid, sociale vaardigheden, planning, concentratie, impulsbeheersing, motivatie, zelfbeeld en flexibiliteit van het kind. De kennis en de praktische oefeningen geven een zeer stevig fundament voor de begeleiding van het schoolgaande kind.

Coaching in de klas

De meeste professionals die met kinderen werken zijn zich bewust van het belang van executieve functies. Maar hoe bouw je zoiets in in je lesprogramma? Of hoe zorg je er als professional voor dat leerlingen ook thuis aan de slag gaan met de oefeningen? Hoe begeleid je deze kinderen en hun ouders vanuit school of vanuit je praktijk? Ook voor professionals kan ik van betekenis zijn betreft het begeleiden van kinderen in of buiten de klas.

Meer informatie over breincoaching is te lezen in de folder en op de website Jeugd Breincoach. Uiteraard kunt u naast mij ook andere breincoaches vinden, waarvan de praktijk dichter bij uw woonplaats is.